LEVERINGSBETINGELSER

Afhentning og returnering af lejet udstyr hos PSAL.

Mellem 09:00 og 15:00 Mandag til Torsdag.
Fredag og Lørdag kun efter aftale.

Du kan altid ringe til os på 88 707 807 og aftale et besøg, så giver vi gerne en kop kaffe.

GENERLT

Vores betingelser har til formål at sikre en gensidig bindende aftale. Med fokus på et vellykket samarbejde

og begge parters sunde fornuft, derfor har vi nedskrevet disse.
Giver det anledning til spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os.
Kontrahent 1, omtales som PSAL
Kontrahent 2, er dig/jer som kunde, og omtales herunder som Kontrahent 2.

VORES ANSVAR

Levere de(t) aftalte produkt(er), til den aftalte tid og på det aftalte sted, jævnført vores fremsendte tilbud.
I tilfælde at, at PSAL ikke overholder sin leveringsforpligtelse, kan det erstatningsansvar, som Kontrahent 2 kan

gøre gældende mod PSAL, højest udgøre et beløb svarende til kontraktssummen i den kontrakt/aftale, som

ligger til grund for Kontrahent 2’s krav mod PSAL.

PSAL er ikke erstatningspligtig for manglende opfyldelse af sine forpligtelser, såfremt PSAL kan godtgøre at

dette skyldes en hindring uden for PSALs kontrol, så som, men ikke begrænset til, vejrforhold, krig, krigslignende

situationer, brand, pandemi, strejke, lockout, eksport- eller importforbud, embargo, forsinket eller mangelfuld levering af materialer fra underleverandører, produktionsstop, mangel på energi eller transportmuligheder.

PSAL er heller ikke erstatningsansvarlig for skader eller tab hos Kontrahent 2/tredjemand, der er opstået som

følge af, at det på grund af vejrforhold, i henhold til PSAL´s vurdering, har været nødvendigt at fjerne/sikre PSAL´s

produkter m.m.

GENERELT

1. Alle anførte priser er eksklusiv 25% moms, med mindre andet er anført.

2. Såfremt andet ikke er anført skal skriftlige tilbud accepteres og underskrives inden 8 dage. Ved overskridelse af

angivet frist frafalder fremsendte tilbud, og der skal, medmindre andet er aftalt, fremsendes et nyt tilbud.

3. Betalingsfristen er 7 dage før første udlejnings- og/eller produktionsdag, med mindre andet er skriftligt aftalt.

Såfremt PSAL ikke modtager betaling i overensstemmelse med disse vilkår, er PSAL berettiget til at

tilbageholde det udstyr, der skal leveres, ligesom PSAL er berettiget til straks at hæve den indgåede

aftale og kræve erstatning. PSAL er berettiget til at kræve rente svarende til proces renten fra den anførte

forfaldsdato.

4. PSAL er berettiget til at kræve et depositum forud for betalingstidspunktet anført i punkt 3.

5. Kontrahent 2 er ikke berettiget til at tilbageholde eller modregne nogen del af den aftalte leje i eventuelle

krav mod PSAL ApS.

6. Ved afbestilling skal Kontrahent 2 betale hele kontraktsummen, på nær transport udgifter. Når der indgås

skriftlig aftale med PSAL reservere vi udstyr og mandskab til den pågældende kontrakt, og er dermed ikke

tilgængelig for andre i perioden, derfor skal der betales fuld honorar såfremt der aflyses mindre end 90 dage før

kontraktperiodens start dato. Alle afbestillinger skal ske skriftligt og er kun gældende, når bekræftelse om modtagelse er sket.
Såfremt afbestilling sker tidligere end 120 dage før kontraktens startdato, er Kontrahent 2 forpligtet til at betale 70 % af det aftalte honorar.

Betaling i tilfælde af afbestilling skal ske senest 3 dage efter afbestillingen ellers er denne ikke gældende.

7. I tilfælde af uenighed, gør PSAL alt for at finde en god løsning i fællesskab med Kontrahent 2.

Skulle dette ikke være muligt, indbringes sagen for retten.

8. Kontrahent 2 er forpligtet til at stille forplejning til rådighed for PSAL mandskab i forbindelse med

opsætning og nedtagning af udstyr samt i de perioder, hvor PSAL mandskab i øvrigt udfører arbejde / afvikling

for Kontrakhent 2 i henhold til parternes aftale. Ved forplejning forstås ikke fastfood eller lignende, men

derimod sund, varieret og nærende kost.

9. Eventuelle tvister mellem parterne skal afgøres efter dansk rets regler, dog ikke dansk international privatrets

henvisningsregler. Alle tvistigheder, der opstår mellem parterne, skal endelig afgøres af Retten i Herning.

10. PSAL er berettiget til at isætte GPS i det lejede udstyr med henblik på at kunne spore udstyret.

DET ER DIT ANSVAR ( KONTRAHENT 2’S ANSVAR)

1. Der er 24 timers opsyn med PSALs ejendom i produktionsperioden( runderingsvagt accepteres ikke ), såfremt PSALs mandskab ikke er tilstede, med mindre andet er skriftlig aftalt og godkendt af begge parter.

2. Indhente eventuelle myndigheders godkendelse, som måtte være påkrævet for og kunne gennemføre arrangementet.

3. Underrette PSAL straks, hvis der opstår skader, påkørsler eller lign. På udstyr/scener/teknik.
Ved hærværk eller tyveri skal dette politianmeldes samt meddeles skriftligt til PSAL med det samme.
Kontrahent 2 er ansvarlig for PSALs udstyr, så snart PSAL mandskab ikke er til

stede. Kontrahent 2 er ligeledes ansvarlig for skader på udstyr, der forårsages af hjælpere/frivillige/”hands” samt

tredjemand, som ikke er udpeget eller godkendt på forhånd af PSAL.

4. Udpege en mand, som er PSAL kontaktperson, og sørge for, at denne bliver sat ind i alle punkter vedr.

opsyn af teknikken – Opstår der problemer skal PSAL kontaktes STRAKS.

5. Overholde aftalte tidspunkter, ved ankomst, opsætning, nedtagning og afrejse. Såfremt der opstår ventetid,

kan PSAL pålægge 625DKK + moms pr. mand pr. påbegyndt time.

6. Levere aftalte “hands”, til aftalt tid og på det aftalte sted i den aftalte periode – ved udeblivende hjælpere/hands pålægges der et gebyr på 4500DKK. pr. stk. + moms.

7. Der er fri adgang til det område hvor produktet/produkterne skal opsættes. Såfremt det af PSAL vurderes,

at der er behov for at nedlægge køreplader, afholdes udgiften hertil af Kontrahent 2. Hvis der opstår en

situation, hvor adgangen til området bliver usikker, er dette i enhver henseende Kontrahent 2’s ansvar,

således at følgeskader, omkostninger til redning og lignende påhviler Kontrahent 2. PSAL er ikke ansvarlig

for skader på underlag, belægning, bygninger, natur eller lign.

8. Det er muligt at opsætte det bestilte udstyr. Såfremt det ikke er muligt at opsætte det leverede udstyr, er

PSAL berettiget til at annullere kontrakten med Kontrahent 2 og kræve betaling af 100 % af det aftalte honorar.

9. Undersøge det leverede udstyr i forhold til eventuelle fejl og mangler straks på tidspunktet for udstyrets

aflevering og ligelededes reklamere straks, såfremt der konstateres fejl eller mangler. Såfremt undersøgelsespligten

eller reklamationspligten ikke iagttages, kan Kontrahent 2 ikke gøre mangelsbeføjelser gældende

over for PSAL.

10. Tilbagelevere det af PSAL leverede udstyr i samme stand som ved lejeperiodens begyndelse.

11. Ved arrangementer hvor Kontrahent 2 skal stille med “hands”, er det vigtigt at disse er stærke, arbejdsomme, ædru og kan klare hårdt fysik arbejde. Udeblivende “hands” faktureres Kontrahent 2 med 4500DKK + moms

pr. udeblivende person.
Forsikring og påklædning iht. lovgivningen (sikkerhedssko og hjelm) af disse er ligeledes Kontrahent 2’s ansvar.

12. Sørge for fri og sikker parkering til PSAL Crew og køretøjer under hele perioden.

13. Sikre det af PSALs leverede udstyr mod skader som følge af vejrforhold. Kontrahent 2 er ansvarlig for

skader på udstyr, der skyldes vejrforhold, medmindre Kontrahent 2 kan godtgøre, at skaderne ikke skyldes

forhold hos Kontrahent 2 eller personer, som Kontrahent 2 hæfter for.

14. Såfremt PSAL tilkaldes som følge af påståede fejl eller ligenende ved det leverede udstyr, og det viser sig,

at der ikke foreligger fejl, som PSAL hæfter for, skal Kontrahent 2 betale PSAL i henhold til medgået tid og kørsel ,

svarende til 625 DKK. i timen + moms.

15. Sørge for, at der er tegnet en forsikring, som dækker skader på udstyret og personskader, der forårsages

af udstyret.

16. Tilbagelevere udstyret på PSALs adresse, såfremt dette er aftalt. Hvis tilbagelevering ikke sker på det aftalte

tidspunkt, er PSAL berettiget til at kræve en dagsleje svarende til det dobbelt af den leje, der følger af

parternes aftale. Såfremt PSAL i øvrigt lider tab som følge af for sen tilbagelevering, er PSAL berettiget

til at kræve erstatning for indleje af udstyr samt teknisk assistance her af.

DU ER ALTID VELKOMMEN TIL AT KONTAKTE OS HVIS DU SKULLE HAVE SPØRGSMÅL.